vrijdag 16 november 2012

Klaag verhaal (extra #afvalverhaal)

16 november





Ik probeer in mijn afval verhalen een beetje luchtig te zijn, maar nu moet me toch echt iets van het hart...
Dagelijks rijd ik hier in de wijk de zelfde route. De ene keer met de fiets de andere keer met de auto, en dagelijks kom ik deze plastic zakjes tegen.

De route die ik rijd is de route van de C1000 naar een hele grote school voortgezet onderwijs hier in Gouda.
Nou ja eigenlijk is het -de pauze en tussen uur route- want de scholieren komen vanuit het hele land hier naar school om te leren.

In hun pauze halen ze dan een broodje bij de C1000 en doen dat dan in zo'n los plastic zakje. Nog voor dat ze de winkel uit zijn is het broodje al gedeeltelijk uit het zakje gehaald en al lopend wordt de rest opgegeten. En dan zij ze dus halverwege school en de supermarkt, en ja hoor, het zakje wordt gewoon op de grond gegooid.

Terwijl er echt een paar meter verder op hun route een afvalbak staat!!!
Vandaag heb ik in totaal 10 van deze zakjes opgeraapt op een stuk van zo'n 20 meter.... In de sloot lagen er nog een aantal en ook in de heg bij een hoekhuis hing er nog één. Ik denk dat als ik goed was gaan kijken ik er nog meer was tegengekomen.

Maandag kan ik waarschijnlijk weer op jacht naar deze zakjes, en ik weet van bewoners op deze route dat ze met grote regelmaat ook dit zwerfafval  opruimen...

Gelukkig zag ik net bij het opruimen van de zakjes een groepje jongens naar mij kijken, fietste met hun blikjes drinken en zakjes eten een stukje door, en stopte bij de vuilnisbak om al hun afval erin te doen!!! Kijk daar doe ik het voor!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten