donderdag 7 februari 2013

Fisherman's Friend

7 februari


Ik mocht vanmorgen op Livingstoneschool hier in Gouda groep 6 iets vertellen over mijn afval verhalen.
Ik heb hen verteld waarom ik dit doe, en daarna gingen we naar buiten om daar een half uurtje op zoek te gaan naar afval en dit te fotograferen en weg te gooien.
De kinderen waren erg enthousiast en binnen een straal van een 200 meter rond de school vonden we heel wat afval. De leuke/aparte dingen werden op de foto gezet, maar alles daar om heen werd ook weggegooid. Eenmaal terug in de klas heb ik met ze de verschillende manieren van opschrijven van een gedicht of verhaaltje laten zien. Nu is het aan hun. Houd dit blog in de gaten want zodra er een verhaaltje van hen af is zal ik dat als gast verhaal gaan plaatsen.

Tijdens onze wandeling vanmorgen vond Rachel dit zakje traantrekkende snoepjes. Ze wilde hem wel weggooien, maar wilde hierover geen verhaaltje schrijven. Ik heb de kinderen beloofd dat ik over dit zakje dus een verhaaltje ga schrijven vandaag en dat ze vanavond allemaal even moeten controleren of ik dat ook werkelijk gedaan heb......

Nou daar komt hij dan........

Bruine, pittige snoepjes dat is wat er in mij zit. Nou ja er liggen er ook een paar naast me zoals je ziet.
Ik zat  in een jaszak vanmorgen. Ik moet je eerlijk vertellen dat de eigenaar van die jaszak, deze snoepjes eigenlijk iets te heet vond. Ze zitten vol menthol en daar hielt hij niet van. 
Naast mij in zijn zak, zat nog een ander zakje zoals ik maar die smaakte iets meer naar drop, en die vond hij wel lekker.
Toen hij vanmorgen dus onderweg was en zo'n snoepje wilde pakken kwam hij mij tegen in zijn zak. Boos gooide hij mij, met m'n snoepjes, zo op de grond.

Ik zag hem nog verder lopen, met dat andere zakje in zijn hand en pakte er daar wel ééntje uit. 
Fraai is dat hè, Ik lig hier nu op de straat terwijl ik er dus niks aan kan doen dat hij die snoepjes niet lekker vind.........

1 opmerking: