dinsdag 5 februari 2013

Vliegenmepper

5 februari

Tijdens mijn ritjes door Gouda kom ik echt van allerlei zwerfafval tegen.
Overal ligt wel wat en veel van dat afval is van hetzelfde. Zo heb je daar de blikjes van de energie drank of de cola. Maar ook de plastic flesjes en zakjes zijn een veel geziene gast op het wegdek, of de gras rand, of in de sloot.
Allemaal afval dat ik opraap en gewoon weggooi.
Hier in mijn blog plaats ik meestal de wat apartere dingen, andere dingen of vreemdere dingen.

Vanmorgen reed ik op mijn fiets langs dat mooie stadhuis van Gouda. Een prachtig pand midden op de markt, wat zo symbool staat voor onze mooie stad.
En terwijl ik daar zo fietste viel mijn oog op deze vliegenmepper...... 

Ja, echt waar, een kapotte vliegenmepper naast het stadhuis van Gouda.
Vlak bij de plek waar heel vroeger de mensen te schande werden gezet als ze iets gedaan hadden wat volgens de wet niet mocht.

U begrijpt mijn fantasie ging aan de loop met mij.... Ik zag de vliegenmepper al terug komen als martel voorwerp, en hoe de dames en heren die daar hadden gestaan werden geslagen met deze mepper...

Of hadden mensen in deze tijd hier geprobeerd deze schande na te spelen???
Of zou de visboer die hier van de week met zijn kraam stond zijn vliegenmepper gewoon vergeten zijn??
Hoe zou deze kapotte vliegenmepper toch hier naast dit mooie stadhuis zijn beland?

Als u een idee heeft, of uw fantasie gaat ook met u op de loop, schrijf het gerust in een reactie hieronder!

Natuurlijk ligt de vliegenmepper nu niet meer naast het stadhuis,maar gewoon in de plastic afvalzak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten