zaterdag 23 november 2013

Boek (selen)

23 november

Op zaterdagochtend is ons vaste ritueel een ritje naar de sporthal.
Daar wordt door zoon lief dan weer gesport.
Voordat wij de deur van de sporthal bereiken heb ik ook mijn beweging al gehad. Al bukkend en oprapend lopend van afvalbak naar afvalbak. Ik haal het zwerfafval weg wat op mijn pad ligt.
Het is werkelijk waar een afstand van niks, maar wat ligt er veel....
Terwijl ik een flesje, blikje, plasticzakje en nog veel meer opraap valt mijn oog op dit boek.
Tussen vele verpakkingen van koek, chips enzovoort ligt hij. Half onder de struiken.
"De verborgen bron" van Hella S Haasse. Ik pak hem op. Zijn bladzijdes bruin verkleurd, en met plakband flink aan elkaar geplakt... Hij is oud, op en versleten.

Toch kon ik hem niet weggooien. Nee ik heb hem meegenomen naar huis.
Ik ga dit boek hergebruiken door ermee te "Boekselen"! Wat dat is vraagt u? Nou dat kan ik u hier wel uitleggen, maar Loes Vork kan dat in haar Blog http://ontmoetcreativiteit.blogspot.nl/p/boekselen.html veel beter laten zien.
Neem gerust eens een kijkje. Zij maakt echt de mooiste dingen in en met een oud boek.

Ik ga dit weekend dus aan de slag. Ik ga in dit zwerfafval opzoek naar de verborgen bron..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten